Jakieś dziewięć na dziesięć
osób, które chciałbyś zrekrótować do swojej firmy Multi-Level
Marketingu, nigdy w życiu nie słyszało określenia „marketing
wielopoziomowy”. A jeśli nawet, to nie odróżniają MLM od piramidy
finansowej. Sprzedaż bezpośrednia natomiast kojarzy im się zwykle z
akwizytorem krążącym od drzwi do drzwi i usiłującym wcisnąć ludziom
odkurzacz lub zestaw garnków za kilka tysięcy złotych.
Jaki z tego wniosek? Zanim zaczniesz
roztaczać cudowne wizje współpracy z konkretną firmą, wyjaśnij
potencjalnemu współpracownikowi na czym polega fenomen całej branży
sprzedaży bezpośredniej, pokaż mu jej ogromny potencjał i spraw, aby
zrozumiał, że ma szansę stać się częścią ogromnej i prężnie działającej
gałęzi handlu.
Sprzedaż bezpośrednia jest mocno ugruntowaną, dobrze zorganizowaną i prawnie unormowaną branżą, która dostarcza wysokiej jakości towarów zarówno w Polsce, jak i w Europie i na innych kontynentach
– dowiadujemy się ze strony internetowej Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.
Sprzedaż
bezpośrednia jest dynamicznym, tętniącym życiem, szybko rozwijającym
się kanałem dystrybucji towarów i usług oferowanych konsumentom.
Jej siła leży w tradycyjnej już
niezależności, stawianiu klienta na pierwszym miejscu i zaangażowaniu w
rozwój przedsiębiorczości na wolnych rynkach. Sprzedaż bezpośrednia
zapewnia dostęp do możliwości rozwijania własnego biznesu ludziom
poszukującym alternatywnych źródeł dochodu, bez konieczności
inwestowania dużych sum pieniędzy.
Branża Multi-Level Marketingu jest
otwarta dla wszystkich, bez względu na płeć, wiek, wykształcenie,
doświadczenie czy wykonywany wcześniej zawód. To, co naprawdę ma
znaczenie, to motywacja i chęć do pracy, zaangażowanie i
komunikatywność. Współcześnie nie trzeba nawet wychodzić z domu, a z
klientami można kontaktować się i realizować transakcje za pośrednictwem
Internetu.
…a wręcz pomoże rekrutowanej osobie
uzmysłowić sobie z jak potężnie rozwijającą się branżą ma do czynienia.
Do ludzi biznesu najbardziej przemawiają liczby, szybko więc zrozumieją,
że światowy rynek warty 200 miliardów dolarów, istniejący od ponad 60
lat i zrzeszający ponad 100 milionów dystrybutorów nie może być zwykłą
„ściemą” czy piramidą finansową.
Według danych Amerykańskiego
Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej i WFDSA, które zrzesza 59
stowarzyszeń z różnych krajów świata oraz europejskiego stowarzyszenia
regionalnego Seldia, wartość całego światowego rynku waha się w
okolicach 178 miliardów dolarów. Wiele firm MLM nie należy jednak do
żadnego stowarzyszenia, dlatego faktyczną wartość rynku można oszacować
nawet na 200 miliardów.
Polski rynek sprzedaży bezpośredniej generuje roczne obroty na poziomie 2,775 miliardów złotych.
Stosunkowo niewielki udział sprzedaży
bezpośredniej na rodzimym rynku w porównaniu ze Stanami Zjednoczonymi
lub Japonią pokazuje, że taka forma sprzedaży ma w sobie ogromny
potencjał i będzie się nadal dynamicznie rozwijać.
Na całym świecie sprzedażą bezpośrednią
zajmuje się ponad 100 milionów osób. Najwięcej oczywiście w Stanach
Zjednoczonych – 16,8 miliona. Inne rynki o dużej liczbie dystrybutorów
firm sprzedaży bezpośredniej to Tajlandia (11 milionów), Indonezja (10
milionów), Indie (5,7 miliona), Korea Południowa (5,5 miliona), Rosja (5
milionów), Brazylia (4,5 miliona), Malezja (4,2 miliona) i Filipiny
(3,9 miliona).
W Polsce liczba sprzedawców bezpośrednich ciągle rośnie. W 2013 roku sięgnęła 900 tysięcy osób.
Zdecydowana większość z nich to kobiety,
stanowiące aż 88 procent dystrybutorów w tym kanale sprzedaży w Polsce.
Według danych PSSB 85 procent sprzedawców bezpośrednich traktuje to
zajęcie jako dodatkowe źródło dochodów. Największymi zaletami takiego
systemu pracy jest elastyczność, ruchomy czas pracy i praktycznie
nieograniczona możliwość zarobków, która zależy od własnego wkładu pracy
i zaangażowania.
W Polsce sprzedawcy bezpośredni są
działającymi na własny rachunek niezależnymi przedsiębiorcami. Ich
wynagrodzenie stanowi prowizja od sprzedaży lub rabat na zakup
produktów. Dystrybutorzy sami płacą należne podatki i pokrywają koszty,
np. dojazdu do klienta. W przypadku firm marketingu wielopoziomowego
istnieje możliwość uzyskania tak zwanego pasywnego dochodu, czyli premii
od obrotu osób w strukturze danego lidera. W takim przypadku oprócz
sprzedaży przedstawiciel firmy MLM musi umiejętnie zarządzać swoją
strukturą, pozyskiwać nowych współpracowników i skutecznie motywować ich
do działania.
Firmy marketingu sieciowego można
podzielić na dwa rodzaje – organizujące tak zwane przyjęcia domowe oraz
stawiające na sprzedaż indywidualną. Dokładne zasady działania firmy i
naliczania prowizji są określone w jej planie marketingowym, który
należy dokładnie przeanalizować przed podjęciem decyzji o współpracy.
W porównaniu do tradycyjnego biznesu
koszty rozpoczęcia działalności w ramach firmy marketingu
wielopoziomowego są bardzo niskie. Dobre firmy oferują swoim
współpracownikom przeszkolenie i wsparcie lidera struktury oraz tzw.
sponsorów.
Nie jest to jednak, jak obiecują
niektórzy, biznes, który zagwarantuje natychmiastowe wysokie zarobki.
Wszystko zależy tutaj od zaangażowania, wytrwałości, chęci do nauki i
ilości czasu, jaką sprzedawca poświęca na rozwijanie swojego biznesu
MLM.
Źródła:
http://www.businessforhome.org/2015/04/how-to-explain-direct-selling-mlm-to-a-business-man-or-woman/
Pozdrawiam;)
Dariusz Kaczmarek
P.S.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz