niedziela, 29 listopada 2015

Jak stworzyć idealny temat wiadomości email?

Skoro email marketing pozostaje narzędziem o najwyższym ROI, a 44% osób, które otrzymują Twoje wiadomości email zrobi przynajmniej jeden zakup w Twoim sklepie rocznie, nie możesz sobie pozwolić na zaniedbywanie tego kanału. Jednak zacznij od spraw podstawowych: niezależnie od tego, jak interesująca jest Twoja wiadomość, odbiorca musi ją najpierw otworzyć. Jak go to tego skłonić? Przede wszystkim przekonującym tematem.

 

Najważniejsze zasady tworzenia tematu emaila:

 

  • Bądź konkretny: podawaj liczby, nazwy produktów czy precyzyjne tytuły, polub listy
  • Wskaż ograniczony czas trwania oferty. Jeśli odbiorca uzna Twój mail za ciekawy, ale mało pilny, najpewniej odłoży jego lekturę na później, czyli najpewniej zapomni.
  • Skróć temat do max. 50 znaków albo wiedz, że w tylu początkowych znakach musisz zawrzeć kluczowe informacje – więcej się najpewniej użytkownikowi nie wyświetli. Wyobraź sobie swój temat na wąskim ekranie smartfona.
  • Zachęć do konkretnego działania. Użyj czasownika.
  • Wskaż korzyść.
  • Personalizuj: i mamy tu na myśli nie tylko używanie imienia klienta, ale i głębokie dopasowanie oferty do jego potrzeb, korzystanie z segmentacji oraz wysyłanie maili 1-do-1  
  • Testuj tematy.
  • Przygotowuj oferty specjalne dla subskrybentów. Przecież oni zapisali się głównie po to, by dostawać bonusy i zniżki.
  • Używaj w temacie nawiasów, np. by oznaczyć typ treści, który oferujesz (tak, jak my oznaczyliśmy infografikę w tytule tego posta). To nie tylko informuje czytelnika o wyjątkowej treści, ale także wyróżnia wizualnie Twój temat.
  • Jak Twoja wiadomość wyświetla się na urządzeniach mobilnych?
  • Próbowałeś kiedyś użyć słowa „darmowy” w temacie? To spróbuj!

 

Brak komentarzy: